Școala care învață
Arie curriculară
Clasa
Clasa a VII-aDescriere
O scurtă prezentare a școlii care învață
Conținut
Învățarea
Reprezentarea în limba chineză tradițională a cuvântului învățare este formată din două ideograme.
學習
學Prima ideogramă are semnificația “a studia”, care la rândul ei este formată din alte două ideograme care au ca înțeles “acumularea de cunoștințe”, respectiv ieșirea copilului în lume.
習A doua ideogramă simbolizează o pasăre care își dezvoltă abilitatea de a zbura pentru a părăsi cuibul, suprapusă peste simbolul tinereții (perioada propice pentru această activitate).
Identitatea
O zicală din limba zulu spune că “O persoană este o persoană datorită celorlalți.”
Din această perspectivă, identitatea unei persoane se bazează pe faptul că a fi văzut implică respectul și recunoașterea ca persoană de către cei din jurul tău.
Peter Senge spune că sistemele care trebuie proiectate pentru a avea o școală care învață sunt CLASA, SISTEMUL ȘCOLAR și COMUNITATEA.
Nucleul școlii care învață este clasa care este guvernată de trei componente care se influențează reciproc: elevi, profesori, părinți.
Bibliografie
1. Senge P., Cambron-McCabe N., Lucas T., Smith B., Dutton J., Kleiner A., “Școala care învață, a cincea disciplină aplicată în educație”, Editura Trei, București, 2016.